فیشیال و پاکسازی پوست

فشیال صورت یکی از راه های مراقبت پوست به شمار می‌رود که در آن پوست به صورت سطحی دچار لایه برداری فیزیکی و شیمیایی می‌گردد. این روش دارای مراحل مختلفی است که در مجموع موجب پاکسازی عمیق پوست شده و طراوت و شادابی زیادی به پوست می بخشد. به طور کلی، برای سلامت پوست معمولا این کارها در سالن های زیبایی توسط متخصصین زیبایی یا متخصصان دارای مجوز انجام می¬گیرد برخی از انواع مهم درمان صورت عبارتند از: درمان کلاسیک، درمان های ضد پیری، رایحه درمانی، استفاده از جریان الکتریکی، LED و روشن کننده. فشیال ها می توانند پوست را آبرسانی، جوانسازی، سم زدایی، پاکسازی کند وبا افزایش گردش خون در پوست موجب سفت شدن آن گردد. این روش همچنین با از بین بردن سلول های مرده پوست، ظاهری درخشان به پوست می بخشد. همچنین جوش های سرسیاه و منافذ مسدود شده را پاک می‌کند و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

فیشیال صورت

پاکسازی پوست و تفاوت آن با فشیال صورت

پاکسازی باعث پاکسازی کامل پوست شده و موجب خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست، سموم، چربی های اضافی و سایر ناخالصی ها میگردد. پاکسازی شامل پاکسازی عمیق، لایه برداری، بخار دادن به صورت و سپس از بین بردن تمام جوش‌های سر سیاه و سرسفید است. بسیاری از افراد فکر می کنند پاکسازی پوست همان فشیال است، حال آنکه این دو روش با هم تفاوت دارند. فشیال یک نوع درمان زیبایی است که به لایه برداری، تقویت یا درمان پوست صورت کمک می‌کند. از سوی دیگر، پاکسازی روشی برای تمیز کردن پوست است و روش درمانی محسوب نمی گردد. هزینه و مدت زمان فشیال صورت نیز معمولا بیشتر از پاکسازی است. علاوه بر این، فشیال‌های صورت به محصولات خاصی نیاز دارند، در حالی که پاکسازی صورت معمولاً به چنین محصولاتی نیاز ندارند. فشیال صورت باید توسط متخصصان انجام شود، در حالی که پاکسازی صورت را می توان در خانه انجام داد.

پاکسازی عمقی پوست

فشیال صورت شامل ترکیبی از درمان های صورت مانند تمیز کردن، لایه برداری، بخوردادن، استخراج جوش، ماساژ پوست، ماسک زدن و استفاده از مرطوب کننده و آبرسان است. این روش باید تحت راهنمایی حرفه ای از یک سالن انجام شود. فشیال‌ هزینه بر تر بوده و حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشند، اما پوست را تمیز می‌کنند، ظاهری درخشان و سالم به صورت می‌دهند و همچنین از علائم پیری جلوگیری می‌کنند و پوست را سفت می‌کنند. از سوی دیگر، پاکسازی شامل مراحلی مانند پاکسازی عمیق، لایه برداری، بخار دادن به صورت و از بین بردن تمام دانه های سر سیاه و سرسفید است. در مدت ۴۰ دقیقه پوستی شاداب و جوان می دهد. تمیز کردن را می توان حتی در خانه بدون راهنمایی متخصصان انجام داد. بنابراین، این خلاصه تفاوت بین پاکسازی صورت و پاکسازی صورت است.

مراحل انجام فشیال صورت

فشیال صورت دارای مراحل مختلفی است که که بسته به نوع پوست و فرد انجام دهنده ممکن است کمی متفاوت باشد. در زیر به مراحل اصلی این روش درمانی اشاره شده است :
• آماده سازی پوست: در این مرحله از فشیال صورت، فرد مراجعه کننده تحت ماساژ صورت و ریلکسیشن قرار می گیرد. در این حالت فرد با پوشیدن لباس مناسب و راحت در محل مورد نظر نشسته و به ماساژ دادن صورت و شانه برای فشیال آماده می گردد.
• پاکسازی پوست: قبل از شروع فشیال، نیاز است که به پوست با یک شوینده مناسب تمیز شود. در اینجا پوست صورت با شوینده مناسب پوست توسط متخصص یا خود فرد شستشو داده می شود.
• لایه برداری: در این مرحله پوست با استفاده از روش های مختلف مانند استفاده از اسکراب و یا سایر ماسک های لایه بردار لایه برداری می شود. نوع لایه بردای و همچنین سطحی یا عمقی بودن آن، بستگی به نوع پوست و شرایط آن دارد. این تشخیص به عهده متخصص فشیال صورت است که از چه نوع لایه برداری برای پوست فرد استفاده کند. بنابراین مهارت و تجربه فرد انجام دهنده فشیال بسیار اهمیت دارد. با انجام لایه برداری، تمام سلول های سطحی و مرده پوست جدا و پوست کاملا یکدست و یکنواخت می گردد.
• بخور دادن: این مرحله ممکن است توسط برخی از متخصصان انجام نشود. چرا که بعضی معتقدند این مرحله ضروری نیست. اما نکته مهم در مورد بخور دادن این است که منافذ سطحی پوست تحت گرما و با بخار، بهتر و بیشتر باز میشود. این امر موجب پاکسازی عمیق و بهتر منافذ پوست شده و موجب درخشندگی آن می گردد. با این حال بسیاری از افراد به دلیل اینکه نمی توانند مراحل بخور دهی را تحمل کنند ( به علت تنگی نفس و … )، از این مرحله صرفه نظر می کنند.

لابه‌برداری پوست در فیشیال

• استخراج: این مرحله از مهم ترین مراحل فشیال صورت به شمار می رود. در اینجا پوست تمیز و لایه برداری شده است. یعنی تمام ناخالصی های پوستی و آلودگی ها از روی سطح پوست پاک شده است. در این مرحله نیاز آلودگی هایی مانند انواع جوش های سرسیاه و سر سفید که در مراحل قبلی از بین نرفته به صورت تخصصی استخراج شوند. این کار با ابزار مخصوص و توسط متخصص انجام می شود.
• اتمام کار فشیال صورت: در مرحله پایانی چون منافذ پوست تحت تاثیر لایه بردار و بخور باز شده، نیاز است که مجددا بسته شده تا از ورود آلودگی ها به پوست جلوگیری شود. این مرحله در مراکز مختلف متفاوت است. ساده ترین راه برای بسته شدن منافذ پوست، قرار دادن یک حوله خیس و سرد روی پوست است. در این حالت پوست تحت تاثیر سرما و رطوبت قرار گرفته و منافذ آن بسته می شود. در موارد حساس تر و یا پیشرفته، از لیزر برای انجام این کار استفاده می کنند. همچنین در این مرحله می‌توان از ماسک ها و کرم های آبرسان برای هیدراته شدن پوست استفاده کرد. در نهایت استفاده از ضد آفتاب نیز برای محافظت از پوست نیز توصیه می گردد. زیرا پوست لایه برداری شده و نیاز به مراقبت بیشتر دارد.

نکات مهم در انجام فیشیال

فشیال صورت باید بر اساس نوع پوست، بودجه فرد و وضعیت آن، اهداف مراقبت از پوست انجام شود. قبل از انجام فشیال، همیشه باید یک تست پچ انجام گردد. با انجام این تست می توان تشخیص داد که آیا محصولاتی که قرار است استفاده شوند برای پوست شما مناسب هستند یا خیر. این کار باید زیر نظر یک متخصص زیبایی یا یک سالن مورد اعتماد انجام شود. علاوه بر این، در صورت وجود هرگونه کبودی، سوختگی یا جراحت روی صورت، انجام فشیال توصیه نمی گردد. پس از انجام پاکسازی، باید از قرار گرفتن فوری در معرض نور خورشید خودداری شود و هنگام شستن صورت از استفاده از صابون خودداری کنید. همچنین از استفاده کرم یا هر مرطوب کننده دیگر روی صورت خودداری گردد. بهتر است قبل از شستن صورت حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید تا زمان زیادی برای جذب همه مواد به صورت وجود داشته باشد.

ماسک مناسب صورت

فشیال صورت هر چند وقت یکبار توصیه می گردد

فشیال صورت علاوه بر تمیز و درخشان کردن پوست، می تواند باعث ریلکس کردن و آرامش نیز گردد. از این رو تعداد دفعات انجام آن بستگی به خود فرد دارد. اما نوع پوست نکته مهمی در این باره است. پوست خشک و نازک نمی توانند در دوره های کوتاه مدت تحت لایه برداری قرار بگیرند. این کار ممکن است موجب آسیب به پوست گردد. در عوض پوست های چرب می توانند بیشتر و با اطمینان بیشتری تحت فشیال قرار گیرند. با این حال هر یک ماه یکبار زمان مناسبی برای انجام فیشیال صورت برای انواع پوست ها به شمار می رود. همچنین شرایط آب و هوایی و منطقه‌ای که فرد در آن زندگی می کند نیز، از عوامل مهم در این زمینه است. افرادی که در شهرهای شلوغ زندگی می کنند و یا فعالیت‌های روزانه بیشتری دارند، نیاز است در زمان‌های کوتاهتری فشیال را انجام دهند.

چه کسانی می توانند از فیشیال صورت استفاده کنند؟

همانطور که پاراگراف های قبلی نیز اشاره شد، فشیال صورت یک روش درمانی به شمار می رود. فشیال می‌تواند به حذف سموم از سطح پوست شما کمک کند. همچنین می تواند مواد محبوس شده در منافذ شما را از بین ببرد. از پوست های حساس گرفته تا پوست های مختلط و پوست هایی با چربی اضافی، می‌توانند از فشیال استفاده کنند. افرادی که دارای آکنه و یا جای جوش هستند می توانند با انجام فشیال، خونرسانی به بافت های زیرین پوست را تحریک کرده و باعث بهبود جای جوش و اسکار گردند. همچنین افرادی که دارای لکه‌های تیره در صورت هستند، با پاکسازی عمقی و فشیال، می توانند موجب روشن‌تر شدن صورت خود شوند تا لکه ها کمرنگ‌تر به نظر برسند. مردان نیز به دلیل اینکه کمتر از بانوان به پوست خود اهمیت ‌می‌دهند، انجام فشیال می تواند برای آنها بسیار مفید باشد.

اتمام فیشیال

در نهایت نکته مهمی که در فشیال صورت و پاکسازی آن وجود دارد، مراجعه به فرد متخصص برای انجام این کار است. اگر فرد در این زمینه دارای اطلاعات کافی نباشد، ممکن است با انتخاب مواد و روش اشتباه موجب آسیب به پوست شما شود. تشخیص نوع پوست در انجام فیشیال صورت بسیار اهمیت دارد. چراکه تمامی مراحل و مدت زمان آنها باید متناسب با نوع پوست انجام شود.

تماس بگیرید